“Kim ilim tahsil etmek için bir yola girerse, Allah o kişiye cennetin yolunu kolaylaştırır.” Hz. Muhammed (S.A.V.)
Ana SayfaAkaidTekfir3. Büyük günah işleyenin kâfir olmadığına dair İKİNCİ delil

3. Büyük günah işleyenin kâfir olmadığına dair İKİNCİ delil

Büyük günah işleyenin küfre girmeyeceğine ve kâfir olmayacağına dair ikinci delilimiz Bakara suresinin 178. ayetidir. Bu ayet-i kerimede, Müslüman kardeşini öldüren ve kendisine kısas veya diyet gereken kimse hakkında şöyle buyrulmuştur:

فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ

Kardeşi tarafından katil lehine bir şey affedilirse (yani maktulün velisi kısastan vazgeçip diyette bir indirim yaparsa) affeden için marufa uymak vardır. Katil için de belirtilen diyeti ihsanla ona ödemek vardır. (Bakara 178)

Bu ayet-i kerimede şu kısım üzerinde durmak istiyoruz:

فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ  Kardeşi tarafından katil lehine bir şey affedilirse…

Ayette geçen “kardeşi” tabiriyle “maktulün velisi” kastedilmiş ve maktulün velisi ile katilin kardeş olduğu beyan edilmiştir. Şimdi sorumuz şu:

— Bu ne kardeşliğidir? Maktulün velisi ile katil arasındaki olan kardeşlik nedir?

Bu kardeşlik nesep kardeşliği değildir. Zira katil ile maktulün velisi arasında nesep cihetinden bir kardeşlik yoktur. Bu kardeşlik İslam kardeşliğidir. Allahu Teâlâ, maktulün velisinin kısastan vazgeçmesi ve diyeti hafifletmesi için “kardeşi” tabirini kullanmış ve maktulün velisinin merhametini tahrik etmiştir.

Şimdi sorumuz şu:

— Büyük günah işlemek kişiyi dinden çıkarsaydı maktulün velisi katilin kardeşi olabilir miydi?

— Eğer bir Müslüman’ı öldürmek yani büyük günahı işlemek kişiyi kâfir yapsaydı, Allahu Teâlâ maktulün velisi hakkında “onun kardeşi” der miydi?

Bizler Kur’an’ın  إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ  beyanıyla biliyoruz ki: Ancak müminler birbirinin kardeşidir.

İşte katille maktulün velisi arasında bu kardeşliğin devam etmesi büyük günah işlemenin kişiyi kâfir yapmadığına delildir. Eğer büyük günah işlemek kişiyi kafir yapsaydı onların arasında bir kardeşlikten bahsedilmezdi. Zira bir kâfir ile mümin asla kardeş olamaz.

Sözün özü: Madem Allahu Teâlâ öldürülen kişinin velisinin katilin kardeşi olduğunu beyan buyurmuş ve madem bu kardeşlik İslam kardeşliğidir, o hâlde adam öldürme günahı katili küfre sokmamış ve iman dairesinden çıkarmamıştır. Bu da ispat eder ki büyük günah işlemek kişiyi kafir yapmaz!

PAYLAŞ:
Bu yazıya oy ver
Yorum yok

Yorum Yap